Deine Karriere an der Brand University

Arbeite an Deutschlands erster und einziger Hochschule für Markenführung und Design! Wir sind überzeugt, dass Bildung die Brücke zwischen Vision und Wirklichkeit ist. Unser Anspruch ist es, den Studierenden die notwendigen Kompetenzen zu vermitteln, um Ihre beruflichen Träume wahr zu machen.

Heute ist die BU weit mehr als eine Hochschule mit Marketingfokus. Dank talentierter Mitarbeiter*innen haben wir unser Portfolio mittlerweile um Studiengänge in den Bereichen Management, Digital Business, Nachhaltigkeit, Medien und KI erweitert.

Kooperationen mit Hochschulen und Unternehmen weltweit verleihen unserer Tätigkeit einen internationalen und multikulturellen Schwerpunkt.

Als Campus sind wir eine Gemeinschaft aus Studierenden, Lehrenden und einem offenen und leistungsstarken Hochschulteam. Es sind die gegenseitige Wertschätzung und die gelebte Weltoffenheit, an denen wir uns in unserem täglichen Handeln miteinander orientieren.

Als Hochschule und Arbeitgeber sehen wir uns in der Pflicht, nicht nur unsere Studierenden, sondern alle Mitarbeiter*innen in ihrem lebenslangen Lernen zu fördern und zu unterstützen.

Die Brand Academy GmbH betreibt die Brand University of Applied Sciences, eine staatlich anerkannte, private, junge Hochschule mit international akkreditierten Bachelor- und Masterstudiengängen in den Bereichen Design, Management und Kommunikation. Die Hochschule wurde 2010 in Hamburg gegründet und steht im engen Austausch mit Partner-Universitäten in China.

Ab sofort suchen wir zur Unterstützung unseres Marketing-Teams in Vollzeit eine/n

Internationale Studienberatung im Bereich Marketing/Sales

Deine Herausforderungen:

  • Sales Management für die deutsch- und englischsprachigen Bachelor- und Masterstudiengänge

  • Studienberatung und Bewerbermanagement für Interessenten

  • Durchführung von Beratungsgesprächen per Telefon, Video-Calls sowie in persönlichen Gesprächen am Campus

  • Persönliche Betreuung vom ersten Kontakt bis zum Vertragsabschluss

  • Beratung der internationalen Interessenten bei Fragen zu den Themen Visum, Krankenversicherung, Aufenthaltsverlängerung, Wohnen uvm.

  • Planung und Durchführung von Veranstaltungen: Informationsabende, Workshops, Bildungsmessen (digital und in Präsenz)

  • Prüfung der Bewerbungsunterlagen und Mitarbeit im Zulassungsverfahren

  • Unterstützung und Beratung der Studiengangsleiter im Auswahlprozess

  • Anbahnung und Pflege von Kontakten zu internationalen Agenturen

  • Enge Zusammenarbeit und Unterstützung der Marketingabteilung

Dein Profil

  • Du verfügst über eine kaufmännische Ausbildung vorzugsweise im Bereich der Personalwirtschaft und hast gute Kommunikations- sowie Präsentationsfähigkeiten

  • Du hast einschlägige Sales Erfahrungen

  • Deutsch und Englisch in Wort und Schrift sind ausgezeichnet

  • Du arbeitest selbstständig und hast ein gewandtes, sicheres und überzeugendes Auftreten

  • Du zeigst Eigeninitiative, verfügst über Organisationstalent, Flexibilität und bist teamfähig


Wir bieten

  • Ein facettenreiches und verantwortungsvolles Aufgabenfeld

  • Spielraum für eignen Ideen

  • Ein hochmotiviertes, kleines Team mit flachen Hierarchien

  • Ein internationales und interkulturelles Umfeld

  • Einen Arbeitsplatz im Herzen Hamburgs / Nähe Hauptbahnhof

  • Attraktives, leistungsgerechtes Gehalt

  • HVV – Deutschlandticket

Haben wir Dein Interesse geweckt?

Dann freuen wir uns über Deine Bewerbung – inklusive der Gehaltsvorstellungen und dem möglichen Eintrittstermin. Bitte sende die Unterlagen gesammelt in einem PDF (max. 10 MB) via Mail an: bewerbung@brand-university.de

HR Kontakt

Maren Bolbrügge
Brand University of Applied Sciences
Lilienstraße 5-9
20095 Hamburg
Tele.: +49 (0)40 380 893 56-16

The Brand University of Applied Sciences is a transdisciplinary university bridging science and design with international target audiences. For our community of professors, lecturers, supervisors, and industry partners, our students are at the center, and we are responsible for and embody a holistic and application-oriented study model across a spectrum of in-person and online degree programs with the ambition to be a forward-thinking, open, and flexible university.

Starting September 1st, 2025, we are looking for a

W2 Professor for Intercultural Brand Communication (m/f/d)

We are seeking international brand communication professionals (m/f/d) with proven interdisciplinary expertise in cross-cultural brand communication contexts. For this professorship position, candidates should demonstrate practical experience in brand campaigns and communication strategies across diverse markets. The course offerings are part of our English-speaking study program “Brand Communication”. Teaching is conducted in English. Pedagogical suitability should preferably be demonstrated through teaching experience at university level. A doctoral degree in a relevant field is required. We expect the willingness to teach at our Chinese partner university in Ningbo, China, regularly.

Your Tasks

  • Supervision and counseling of students in our programs according to the area of specialization, including taking responsibility for corresponding modules

  • Supervision of student projects, examinations, and final theses

  • Personal practical work in the field of specialization

  • Communication and cooperation with the university's corporate and practice partners

  • Participation in the committees of the university's academic self-governance

  • Active engagement in application-oriented, practice-integrated research within the university's brand-focused research clusters

  • Development and implementation of research projects in collaboration with academic and industry partners

Your Profile

  • Team player with excellent communication skills

  • Qualified degree (PhD) and practical experience in related areas of expertise

  • English language skills (spoken and written) at a minimum level of C2

  • Intercultural competence and experience related China

  • University teaching experience with the corresponding competency level in didactics and pedagogy

  • Experience with and commitment to innovative digital teaching methods, particularly in AI applications and online learning environments

  • Research capabilities and willingness to foster application-oriented research content through cooperation with industry and academic partners

  • Willingness to publish research results, ideas, data, and interim findings in an openly accessible digital format


We offer

  • Flat hierarchies

  • Multicultural collaboration with Chinese university partners

  • International atmosphere

  • Application of innovative teaching methods

We aim to significantly increase the proportion of women in research and teaching, and we strongly invite qualified women to apply. Applications from disabled persons will be given priority consideration if equally qualified.

Please send your complete written application exclusively by email to the Chair of the Appointments Committee to bewerbung@brand-university.de by May 3, 2025.

The Brand University of Applied Sciences is a transdisciplinary university bridging science and design with international target audiences. For our community of professors, lecturers, supervisors, and industry partners, our students are at the center, and we are responsible for and embody a holistic and application-oriented study model across a spectrum of in-person and online degree programs with the ambition to be a forward-thinking, open, and flexible university.

Starting September 1st, 2025, we are looking for a

W2 Professur für Interkulturelles Brand Design (m/f/d)

We are seeking international design professionals (m/f/d) with proven interdisciplinary expertise in cross-cultural branding contexts. For this professorship position, candidates should demonstrate practical experience in cross cultural design and branding projects. The course offerings are part of our English-speaking study program “Brand Design”. Teaching is conducted in English. Pedagogical suitability should preferably be demonstrated through teaching experience at university level.

This is an artistic professorship, and accordingly, exceptional ability in creative work across cultural contexts and an outstanding brand design portfolio is expected. We explicitly also invite applicants with a doctoral degree in a relevant field of design. We expect the willingness to teach at our Chinese partner university in Ningbo, China, regularly.

Your Tasks

  • Supervision and counseling of students in our programs according to the area of specialization, including taking responsibility for corresponding modules

  • Supervision of student projects, examinations, and final theses

  • Personal practical work in the field of specialization

  • Communication and cooperation with the university's corporate and practice partners

  • Participation in the committees of the university's academic self-governance

  • Active engagement in application-oriented, practice-integrated research within the university's brand-focused research clusters

  • Development and implementation of applied projects in collaboration with academic and industry partners

Your Profile

  • Team player with excellent communication skills

  • Qualified degree and practical experience in design-related areas of expertise

  • Outstanding brand design portfolio

  • English language skills (spoken and written) at a minimum level of C2

  • Intercultural competence and experience related to China

  • University teaching experience with the corresponding competency level in didactics and pedagogy

  • Experience with and commitment to innovative digital teaching methods, particularly in AI applications and online learning environments

  • Research capabilities and willingness to foster application-oriented research content through cooperation with industry and academic partners

  • Willingness to publish research results, ideas, data, and interim findings in an openly accessible digital format


We offer

  • Flat hierarchies

  • Multicultural collaboration with Chinese university partners

  • International atmosphere

  • Application of innovative teaching methods

We aim to significantly increase the proportion of women in research and teaching, and we strongly invite qualified women to apply. Applications from disabled persons will be given priority consideration if equally qualified.

Please send your complete written application exclusively by email to the Chair of the Appointments Committee to bewerbung@brand-university.de by May 3, 2025.